OT: Flame textovy vs. graficky, Was: hyperterminal

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Sobota Říjen 13 13:31:12 CEST 2007

No jo ale chyba opet neni v textovem nebo grafickem rezimu. Ale ve spatne napsanem navodu a nevhodnem obsluznem programu.

Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Troller
  To: HW-news
  Sent: Saturday, October 13, 2007 11:39 AM
  Subject: Re: OT: Flame textovy vs. graficky, Was: hyperterminal

  > Mno ja neviem, najprv tu rozfrkate benzin a skrtnete zapalkou, a potom vykriknete "no flames"? :-)

  Zdravim,
   no, mozna je to tim, co jsem cely minuly tyden delal v praci :-).
   Ja opravdu nechci flame. "Flame" je u mne to, kdyz nekdo schvalne hazi
  do plena nazor, pro ktere NEMA OPODSTATNENI - snad jen, aby nastval lidi.
  Ja ale opodstatneni, dle meho nazoru, mam.
   Vysvetlim blize - psal jsem na firemni web (bohuzel je zvenci nedostupny,
  jinak bych to sem dal moc rad jako priklad) stranky ve Twiki pro nase
  techniky, jak konfigurovat zarizeni pro novy typ sluzby.
    Ta zarizeni jsou 2, kazde na jednom konci linky. Jedno je "velika a mocna"
  krabice, ktera nema jine nez graficke konfiguracni rozhrani. Je to v Jave,
  je to multiplatformni, chodi to vsude, i pod Linuxem, zcela stejne, nemam si
  tedy teoreticky na co stezovat. Druhe je maly box velikosti vetsi krabicky
  od cigaret, ktery zase nema jine nez textove rozhrani.
    Kupodivu do obou dvou zarizeni je treba "napchat" pro jednu instalaci
  prakticky stejny objem dat - prenosovou rychlost, konfigurace rozhrani,
  parametry dohledu...
    Manual pro to textove zarizeni vypadal ramcove takto:
    1) Vybalte to ze skatule, pripojte k napajeni a k seriovemu portu PC
    2) Pustte terminalovy program
    3) Zadejte tyto prikazy:
       prikaz 1
       prikaz 2
       prikaz 3
       prikaz 7 (opravdu jich je 7)
    4) Odpojte PC
    5) Overte, zda blika LED ta a ta a jdete domu.

    Manual pro graficke zarizeni vypadal takto:
    1) Pustte program pro konfiguraci - zobrazi se okno
       <fotografie 1.png>
    2) V okne vyberte menu/podmenu/podmenu
       <fotografie 2.png> - totez okno se spravne vybranymi menu
    3) Otevre se nove okno:
       <fotografie 3.png> - nove okno
    Celkem asi 15 bodu, skoro kazdy s vlastni fotografii, kam co napsat, aby
  to bylo skutecne intuitivni.
    Ptal jsem se nekolika lidi, zda jsou pro ne oba manualy dostatecne
  intuitivni.
    Oba mi pochvalili, ten druhy i za peknou grafickou upravu :-), ale vsichni
  rekli, ze manual pro to male zarizeni je prehlednejsi, jednodussi, dokonce
  snad i ze je snazsi nakonfigurovat to male zarizeni nez to velke.
    Vsak taky manual pro to male zarizeni byl na jedne strance, zatimco manual
  pro to velke jich zabiral asi 8.
    Jeste jednou pripominam, ze do obou zarizeni se laduji prakticky identicka
  data.
    Posledni vec - rada terminalu (treba ten muj kermit, ale verim, ze snad i
  ten hyperterminal) ma moznost si ulozit tu prikazovou davku do souboru a
  pak to tam poslat automaticky, samozrejme i s kontrolou, zda zarizeni odpovida
  ocekavanymi odpovedmi. Pak se tedy programovani da zautomatizovat (parametry
  jsou pro vetsinu instalaci stejne) tak, ze staci jeden dvojklik na ikonu
  nebo kratky prikaz + Enter a je hotovo.
    Nenapada mne, jak stejneho efektu dosahnout u graficky konfigurovaneho
  zarizeni.
    S pranim krasneho vikendu
       Pavel Troller