este k tym MKO

evona@efton.sk evona@efton.sk
Pátek Říjen 12 14:17:33 CEST 2007

>Treba kdyz clovek¨misto vesteni z kavove sedliny, cajovych listku,
>nebo tvaru pivni peny (preferuji 2. zpusob :-) ) koukne do DS,
>snadno zjisti ze 555 je o neco stabilnejsi nez x121. (coz je IMHO
>oblast kam smeroval puvodni dotaz)

Aha, teplotne a tak... Hej tak to u mna nikdy nebolo kriticke, zhodou okolnosti....

>Krom toho, jak jiste sam dobre vite, TTL, ma li nalezite fungovat,
>pozaduje vhodne zachazeni. Pokud mam na desce 20 pouzder TTL, tak
>5 x 74121 neni prakticky zadna komplikace navic. Ale pokud mam v
>zapojeni jen "normalni" soucastky a mam k nim pridat 1 ci 2 TTL
>obvody, pak bud dam tem obvodum co chteji, coz muze znamenat jistou
>komplikaci v navrhu, nebo budu i s TTL zachazet jako s "nornalnim"
>obvodem, cimz si ovsem prino koleduju o nejake to nekorektni chovani.
>555 je v tomto o poznani vice user friendly.

Ano, mne sa vzdy zdalo ze kedze na doske uz tak ci tak je nejaka ta 5V logika, ta 555 bola akosi "odveci". Je fakt, ze iny ako takyto "emocionalny" dovod nepouzit 555 (resp. 556) som nemal... (mozno este to ze 556 pred tymi x rokmi nebola az taka drogeriovka).

>No a pak je tu dostupna dokumentace, ta je pro 555 dosti detailni,
>vcetne vnitrniho zapojeni, kdezto x121 je jenom black box.

Mam pocit ze som onoho casu ked som to pouzival v nejakom tlacenom datasheete to zapojenie aj videl, ale uprimne povedane mi to aj tak nic nepovedalo, ako mi nic nehovori ani vnutorne zapojenie 555... Mna z toho zaujali akurat tie aplikacne poznamky...

Beriem na vedomie :-)

wek