Nekolik dotazu k ATMega8L.

Rosko, Peter Peter.Rosko@siemens.com
Středa Říjen 10 10:21:46 CEST 2007

> 1) Procesor ma boot flash section, ktera je umistena na konci
> pametoveho
> prostoru a velikost se nastavuje ve "Fuse High Byte". Tato
> oblast je pro
> bootloader? Nebo i pro neco jineho?
moze tam byt aj normalny program, zalezi na BOOTRST

> Chapu spravne, ze nastavenim bitu BOOTRST urcuju, ze se
> program spusti
> bud od adresy 000h (zacatek programu) nebo od zacatku boot section,
> napr. C00h?

ano

> 2) Nastaveni Lock Bit Byte
> Je tam 6 bitu, jejichz kombinaci se nastavuje "Boot lock bit" a "Lock
> bit". Vsude se tam mluvi o tom, ze SPM nebo LPM muze nebo
> nemuze nekam
> zapisovat. Co to je? SPM a LPM?
Instrukcie StoreProgramMemory a LoadProgramMemory
dokazete tym zabranit nezelanemu prepisaniu alebo precitaniu casti
pamate

> 3) Nastaveni Oscilator calibration bytes v sw Elnec
> Program pouziva interni RC oscilator 8MHz. Chapu i k cemu jsou
> kalibracni hodnoty. Jestli jsem to dobre cetl, tento procesor
> ma 4 tyto
> hodnoty pro RC oscilator 1,2,4 a 8 MHz.
>
> V sw Elnec:
> L0057: - Oscillator calibration bytes
> L0058:    [ ] Copy factory preprogrammed calibration value to
> device memory
> L0059:    Calibration value for: 1MHz (calibration value: 00h)
> L0060:    Calibration value write to address: 00000000
>
> Co presne udela, kdyz zaskrtnu L0057?
upravite bulharske konstanty pre oscilator

> Kam to nakopiruje? Jak  ten program vi kde to je?
kalibracne hodnoty su skryte kdesi pod fuses, tu ostava len citat DS ;-)

Kdy se ten udaj kopiruje do registru OSCCAL?

> Pod radkem L0059 se v sw Elnec ukryvaji 4 prepinace pro
> 1,2,4,8 MHz. K
> cemu to je? Jak to mam nastavit?
>
> A jak nastavit L0060?
RC oscilator moze bezat 1,2,4, alebo 8 MHz. OSCCAL registre doladuju
tuto hodnotu. su styri, jedna pre kazdu hodnotu clocku
blbost je v tom, ze po resete sa automaticky do OSCCAL nacita hodnota
pre 1MHz (adresa 0x0000), ak chcete pre clock 8MHz tak to musite
natiahnut rucne, kdesi na zaciatku programu.

> Poznamka: Chvili mi trvalo nez jsem pochopil to programovani
> LOCK bitu.
> Ze kdyz je nastaven tak se rovna 0 a kdyz neni, tak 1. Musel jsem si
> trikrat rict jak to ma byt, aby to nebylo opacne.
to nie ste sam ;-)

p.rosko