elektronika ve volvu

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Středa Říjen 10 09:49:05 CEST 2007

> Vetsinou je to nejake cidlo (lambda) potazmo vaha vzduchu , vzduchove
> potrubi . Jinak vetsina tech aut ma nejaky "servisni rezim" takze kdyz
> vypojite treba tu lambdu tak el. jednotka zacne tahat data misto z cidla
> z nejake "defaultni" tabulky a i podle toho se da poznat co je spatne .

Jenze tento rezim zpravidla byva v jednotce nejakou dobu ulozen takze i
"servisak" s notebookem na nej prijde.

Tento pripad bude nejspise bud proste prisavani vzduchu nebo spinava
vaha nebo blby kontakt. Cidlo teploty bych skoro vynechal (kdyz je to
pri studenem Ok tak jednotka teplotu zna spravne protoze vice obohacuje
a zavada se neprojevi), lambdu asi take. Uz jsme se nekolikrat setkal,
ze majitele techto zavad podezirali volnobezny ventil a snazili se ho
vycistit. Pochopitelne bez efektu resp. jen s minimalnim efektem.
Jak zkontrolovat tesnost sani pomoci lihu uz tu nekolikrat bylo. Vaha se
nekdy da opatrne vycistit, osobne overeny postup pro Ford je zde
http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=7&rubrik=1 Nektere jednotky
meri i teplotu nasavaneho vzduchu, casto to byva soucasti vahy.
Svazky kabelu nezbyva nez projit a zkontorlovat, kontakty maji
povrchovou upravu takze pokud nejsou poskozene tak je radeji necistit at
nedojdou k ujme. Konektory byvaji co nejvice vodotesne a uvnitr je
nejake mazadlo jako ochrana, pokud je konektor zvenku poskozen je vysoka
pravdepodobnost ze bude uvnitr korodovat. Take je dobre zkontrolovat
vsechny ukostrovaci body (vcetne toho na baterce, ten dal zabrat
kamaradovi asi tak pul hodiny nez na to prisel)

Jinak kolim km ma auto najeto, jak motor taha, jak startuje a jaka je
spotreba? Myslim relativne proti stavu pred zavadou. Aby to pak treba
nebyl mechanicky problem motoru...

Pavel