Laser z DVD

CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Říjen 6 10:02:23 CEST 2007

Zdravim,

chtel jsem se zeptat zda si nekdo s necim takovym uz nehral. Dival jsem
se na netu, ze ty 200-250mW lasery uz dokazi docela pekne palit treba do
plastu. Vcera jsem vybral jednu didou (650nm) vypalovacky a bez problemu
z ni 230mW (2.3V a 100mA) vytahnu a ani se moc nehreje - nasadil jsem na
ni optiku z toho maleho 5mW modulu a dari se to i celkem pekne zaostrit.
Jeste jsem se ale nedostal k tomu to nejak zafixovat aby se to dalo
vyzkouset.

Nicmene ptam se na jednu vec - je mozne ji provozovat v rezimu nejake
PWMky? Tedy poustet do ni kratke pulzy s vysim vykonem pri zachovani
stredniho vykonu? Ma to pro rezani enjaky prinos nebo jde ciste jen o to
kolik na material dostanu vykonu? Nemate nekdo nejake odkazy na DS -
nasel jsem jen nejake laserovky od Sony, ale z tech to neni moc zrejme.
V DVD je laser v kontinualnim rezimu nebo take v pulznim?

--
Radek Vicek