Podivné chování digitronu

Pátek Říjen 5 16:01:43 CEST 2007

Hezké odpoledne,

    dneska jsem něco štrachala v šuplíku se součástkami a vytáhla na
světlo Boží pytlík digitronů které se také občas používají (občas...) No
a u několika kusů jsem zjistila, že se jim nerozsvěcí číslo, ale buď
nic, nebo se zapálí výboj dole u patice. Pokud jsem použila střídavé
napětí, tak tam výboj přeskakuje divoce všude možně. Při stejnosměrném
se chová klidněji, ale i tak některá čísla nesvítí. Divné je, že ne ta
nejvzdálenější.

    Napájecí napětí bylo jednocestně usměrněné 230V (z trafa), bez
filtrace a proud omezený nejprve na cca 1 a potom na cca 3mA.

    Napadá někoho co by to mohlo být? Může se digitron opotřebovat?

					Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186