PIC a PWM - DDS

Šula Miloš sula@rps.cz
Středa Říjen 3 11:33:45 CEST 2007

Uz mi to je jasne - nelinearni zavislost f na periode, takze pro preladeni o
1 Hz na f 100KHz je potreba 1/100 000 +- 1/(100 000^2) k periode
pridat-ubrat 0.1ns, což na PICu určitě nedostanu :)

Tak co mi doporucite ? Existuje nejaky brouk, ktery se da pripojit k uP a
ridit tak vystupni frekvenci v rozsahu 0-100Khz s presnosti tak 1-10Hz na
jeden krok ?Nepotrebuji vedet presne nastavovanou vystupni frekvenci, staci
aby ten krok byl zhruba 1-10Hz a u brouka pak byl treba nejaky potenciometr,
kterym nastavim max. frekvenci odpovidajici max.hodnote posilane do toho
brouku.

Miloš
----- Original Message -----
From: "Snail Instruments" <snail@snailinstruments.com>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, October 01, 2007 1:31 PM
Subject: Re: PIC a PWM - DDS

>pri 20MHz to je:
>20/4=5MHz
>tj 5 milionu instrukci za sekundu
>pri délce instrukcí 1 takt s 50 instrukcemi ( nastaveni portu do H +
>zpozdeni+nastaveni do L + zpozdeni ) je max.frekvence 100KHz.

Vemte v uvahu, ze vysledny kmitocet se ziskava
vlastne delenim frekvence krystalu. Proto na
vysokych kmitoctech budou velke mezery mezi
jednotlivymi generovanymi frekvencemi. Zakladni
udaj, ktery jste zatim neposkytl je krok generovane frekvence.

>Bohužel pak procesor není schopen delat cokoliv jiného, takže budu muset
>použít procesory 2.Jeden bude pracovat jako generátor frekvence, kterou si
>precte ze 2 portu a druhý bude obsluhovat a nastavovat porty podle
>požadovaného kmitoctu.

Od toho je preruseni a CCP modul (v PWM nebo
compare modu). Zkuste naznacit, co ma byt
vysledkem snazeni, z nekterych uvah je jasne, ze
v oboru procesoru teprve zacinate. Treba se najde lepsi reseni.

J. Hanzal