PIC a PWM - DDS

Šula Miloš sula@rps.cz
Pondělí Říjen 1 11:47:46 CEST 2007

Ale ja nechtel sinusovku, ale obdelnik.
pri 20MHz to je:
20/4=5MHz
tj 5 milionu instrukci za sekundu
při délce instrukcí 1 takt s 50 instrukcemi ( nastaveni portu do H +
zpozdeni+nastaveni do L + zpozdeni ) je max.frekvence 100KHz.

Bohužel pak procesor není schopen dělat cokoliv jiného, takže budu muset
použít procesory 2.Jeden bude pracovat jako generátor frekvence, kterou si
přečte ze 2 portů a druhý bude obsluhovat a nastavovat porty podle
požadovaného kmitočtu.

Miloš

----- Original Message -----
From: "Jiri Bezstarosti" <jiri@bezstarosti.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, October 01, 2007 11:06 AM
Subject: Re: PIC a PWM - DDS

Zkusme uplny zaklad, abyste si udelal prehled o tom, co je mozne.

Predstavme si, ze taktujeme PIC 20MHz a jedna instrukce trva 4 cykly.
Pak nejvyssi mozna frekvence, kterou muzeme vygenerovat je
20MHz/4/2=2.5MHz, kde to /2 rika, ze na periodu musime jit nahoru a
dolu. Kdyz podelim 2.5MHz/38=65789Hz a 2.5MHz/39=64103Hz, vidim, ze krok
na nejvyssi frekvenci je 1686Hz. Ale to je jeste jen teoreticky. Ano,
mohu pouzit fintu a mit vzdy v urcitem case urceny pocet period, ale ta
prekvence nebude stabilni, jen vyrobi ten kyzeny pocet period za cas.
Ano, neresim ted zadnou specialni periferii, ale jen obycejny taktovaci
kmitocet, od ktereho se u PIC vsechno odviji. Kdyz vezmu PIC18, pobezi
do 40MHz (nebo 48MHz) a situace je tedy o pulku lepsi, ale stale to neni
nic v ramci toho, co pisete.

Uz z tohoto si muzete zhruba udelat prehled o tom, co je asi tak mozne,
zkusit si konkretne propocist sve pozadavky a z toho usoudit, co ano a
co ne.

Takze predstavme si, ze vezmeme CPLD, kus pameti s tabulkou sinusovky a
DAC s dolni propusti na vystupu. CPLD pojede po tabulce po kroku
(pricita k akumulatoru, ktery je smernikem do pameti), ktery zadame
externe. Takze ukazatel jede po pameti a z pameti si data davame na DAC
a vyfiltrujeme. Tim jde z vystupu sinus a ten ackoli nebude slozen vzdy
ze stejnych hodnot z tabulky (podle toho jak pricita k akumulatoru
proste mnoho hodnot preskoci), bude po vyfiltrovani vzdy sinem a tim
bude frekvence kde chceme bez vetsiho rozladovani (ten sin zkratka neni
samoucelny ani kdyz chcete ve vysledku obdelniky, protoze pri
vytvarovani Vam vyhodi hranu lepe kde ma byt, nez kdyz je bud pred a
nebo za, jestli to pisu srozumitelne). Ted si musite vypocist, kolik
potrebujete pameti, jak rychle to taktovat a kolik udelat rozsah
pricitane hodnoty (aby nejvyssi frekvence mela alespon par vzorku a
nejnizsi se take dala zadat).

Nazorny obrazek najdete zde:
http://www.cs.washington.edu/homes/diorio//Talks/InvitedTalks/MTT97/sld005.htm

Myslim, ze ale takoveto brouky pro digitalni syntezu frekvence existuji
a nekdo tady uz o nich psal, takze mozna by bylo snazsi se po nich
podivat, nez to realizovat jinak.
http://www.analog.com/en/subCat/0,2879,770%255F843%255F0%255F%255F0%255F,00.html

--
Jiri Bezstarosti