OT : Re: O poště (Re: Do třetice)

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Listopad 30 08:42:09 CET 2007

Vubec nechci toto tema otvirat znovu, ale rad bych poopravil mozna mytus
o tom jak narocny je na provoz takovy server.

Kdyz jsme Apache a to vsechno s tim okolo zkouseli pred nasazenim u nas
v praci celkem dosti jsme mu davali za usi na celkem slusnych pleckach.
Na to abyste uhnali Apache beziciho na takovem starem 1GHz CPU
potrebujete radove tisice requestu za sekundu a toho na takovem domacim
servru nemate sanci dosahnout.

Co se tyka linky tak me treba domu vede sice spolehliva, ale jen
2.5Mb/256kb. Jiste nedaji se na tom provozovat webove galerie pro X
uzivatelu, ale stejne tak se to da vhodne navrzenym webem eliminovat. V
soucasne dobe na tom jedou tri domeny a jeste mailserver.

Divam se do statistik za tento mesic a prislo 275802 dotazu a preneslo
se 1.9GB dat. Prumerne chodi 383 dotazu za hodinu a maximum bylo 1112.
Listopad byl zatim velmi podprumerny co se tyka navstevnosti.

Mailserver ma tu vyhodu, ze mi posta z LAN odejde okamzite (nemusim
cekat az se velky mail protlaci k providerovi na SMTP) a az mailserver
ji v klidu posle dal. To same obracene. Posta se stohuje na serveru a
kdyz spustim mailklienta jen to po LAN rychle stahnu.

Na Vasi lince kolega provozuje komercne ctyri domeny. ;-)

Radek Vicek