ARM modul treba i s LCD

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pátek Listopad 30 03:31:30 CET 2007

Ja vidim hlavni dovod: Linux na techto PCB. Problem je, ze ten AT91SAM7S512
linux nejspis nepodporuje. Lepe je AT91RM9200 nebo AT91SAM9260 tyhle maji i
Ethernet, nekdo to routuje i na dvouvrstvou DPS, toho bych ...rad docilil
jako amater.

Existuje i AT91SAM9261 ten ma i LCD radic, jenze to je BGA a to bych jako
amater asi nezvladl. Nevim ani jak je draha deska treba 4 vrstva, jak bych
to zapajel, .... .

Jirka

----- Original Message -----
From: "Jiri Bezstarosti" <jiri@bezstarosti.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 29, 2007 1:11 PM
Subject: Re: ARM modul treba i s LCD

Budete se divit, ale k docela prizemnim vecem ;). Treba ke snimani
inkrementalniho cidla a hlaseni rychlosti otaceni a polohy nadrizenemu
systemu a i kdyz je vykon slusny, mam mezi cidlem a ARMem jeste CPLDcko.
Ona i tak jednoducha vec ma spoustu nastaveni a ruznych prikazu a napsat
to v Ccku je pohodlne a rychle.

Ano, nekdo muze namitnout, ze jsem kdysi hlasal, ze jedine ASM, ale kdyz
jsem se dival, jak z tech mych zapisu v C umi kompilator udelat strojak,
je to opravdu parada. Mozna je to tim, jak jsem zvykly na ASM a kamarad
mi rikal, ze to co pisu v C nevypada ani jako C, ale jako ASM, ale spise
tim, ze kompilatory jsou opravdu slusne a za dobu co existuji i vymakane
;). Vykonu je dost (a kdyz ne, jsou i vyssi ARM, nez se ted snazim
pouzivat), s C nejsou problemy a tak uz dozrala i u mne doba, kdy se
odvazuji C realne pouzivat i do MCU (i kdyz veci pro PIC budu jiste psat
dal v ASM).

Dalsi projekt uz je s barevnym LCD displejem, aplikace je pomerne
primitivni, ale ma vetsi naroky na obrazky na displeji (ruzna menu,
volby, zobrazeni v barevne grafice) a ja je tam potrebuji rozumne rychle
dostat, pricemz ale nepotrebuji zadny extra vykon na nic jineho. Tedy
terminalek s barevnym LCD (mapovanym jako externi pamet), touchem a
procesorem AT91SAM7S512.

Co od toho cekam je zrychleni realizace aplikaci, kde se jedna o par
malo ks a kde si mohu dovolit pouzit o tech par penez drazsi HW. Samo do
veci za par kacek budu dal pouzivat PIC, ale kdyz jde do tuheho treba s
rozsahlejsi matematikou, je to Ccko proti ASM prece jen neco jineho. A
hlavne kdyz jsem si to osahal, mam trochu vic na vyber nez pred tim.
Mohu totiz realne rozhodnout, ze to a to postavim na ARM a ne ze bych to
na nem postavil, kdybych na to mel pul roku casu a nakonec to namahave
latal na PICce a bal se, ze to tady a tady neustiham ;).

I kdyby tech aplikaci na ARM oproti PIC byla casem mensina, stejne je
vzdycky prima umet i neco jineho a rozsirit sve moznosti. Tim se jiste
nic nepokazi.

--
Jiri Bezstarosti