daně

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Listopad 28 12:17:39 CET 2007

Je to krásná analýza která by stál aza širší popularizaci, neboť je to přímo
ukázková demonstrace toho, jak stát zachází s drobnými živnostníky.

Jinak myslím že jste si odpověděl sám ;-)

----- Original Message -----
From: Ing. Karel Matějíček

Omlouvám se za toto téma, ale i technici musí řešit daně. Zajímalo by mě,
zda je správný tento můj zpětný výpočet,
jímž jsem chtěl zjistit minimální příjem, který musí český živnostník
dosáhnout, aby státu neodváděl zbytečně víc než je nutné:

1) Pokud chci využít společné zdanění manželů, nesmí se na mě vztahovat
stanovení minimálního základu daně.
To znamená, že základ daně je například 121000,- (víc než 120800,-)

2) Pokud mám minimální pojistné asi 33500  =>  121000 + 33500 = 154500

3) Výdaje uplatním procentem z příjmů 50%. 154500 + 154500 = 309000

Z toho mi vychází, že příjmy musím mít minimálně 309000,-Kč. Je to správně?

Logičtějším směrem: Pokud bych měl příjmy 308000 - 50% výdajů - 33500
pojistné = 120500 základ daně. Tím pádem se na
mě vztahuje minimální základ daně 120800 a nesmím využít společné zdanění
manželů. Nutí mě tedy nepřímo stát abych
podváděl a psal (a prodal) fiktivní faktury firmám, které dokládají výdaje a
a tím snížil jejich daňový základ?