Re: Co omezuje stmívače - minimální zátěž

Sudovec sudovec@seznam.cz
Úterý Listopad 27 10:25:04 CET 2007

Ano, je to přesně tak - triak má definovaný přídržný proud (myslím že se značí Ih), který garantuje jeho sepnutí. Pod touto hodnotou není sepnutí a držení v sepnutém stavu garantováno.

   S.

  ----- Original Message -----
  From: Libor Valicek
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, November 27, 2007 10:23 AM
  Subject: Co omezuje stmívače - minimální zátěž

  Dobrý den,

  Poradí mi někdo co je příčinou omezení minimální zátěže u stmívačů?

  Mám na mysli to, že na všech prodávaných stmívačích je napsána minimální zátěž, kterou to zvládá stmívat. Např. Odporová zátěž min. 10W.

  Když si pomyslím třeba na klasické stmívání s triakem, tak si myslím, že by měl stmívat jakoukoli zátěž. Detekuji si průchod napětí nulou a dle toho spínám.

  Je triak omezen nějakým minimálním proudem, který přes něj může téci? Jedná se o nějaký přídržný proud, který je vlastností triaku a pokud poklesne tento proud pod nějakou mez, tak triak sám rozepne?

  Omlouvám se jestli tady píšu nějaké plky...:-)

  S pozdravem

  Libor Valíček

  R & D hardware

  libor.valicek@merten.com

  Merten Czech s.r.o.

  Solutions for Intelligent Buildings´

  Kvitkovicka 1533 . 76361 Napajedla . Czech Republic

  Telephone +420 577 921 296 . Fax +420 577 921 296

  Mobile +420 776 171 852

  www.merten.com