LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Listopad 26 19:08:13 CET 2007

Jo je to hezký, ale když už strpím nad stolem bílé světlo z nějakého
luminoforu, dám si tam zářivku. Je to za pár korun, můžu si vybrat bílou /
teple bílou a má to vyšší účinnost než ta ledka. Ale jinak kde můžu,
používám halogenky. Líbí se mi ta barva světla. Bílá zářivka mi až tak
nevadí, ale úsporné žárovky napodobující světlo žárovek mají někdy světlo
strašné.
Jak vlastně funguje bílá ledka? Čip svítí modře a z modré dělá luminofor
ostatní barvy, nebo čip svítí UV a luminofor dělá všechno co je vidět?
Anděl

----- Original Message -----
From: "Šula Miloš" <sula@rps.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, November 26, 2007 4:00 PM
Subject: Re: LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

No při 15-20% účinnosti LEDek a 5ti procentní účinnosti žárovek tak 3-4x
menší příkon. tj. 25W modul.Takže odhadem tak 10-12, ale je to směrové,
takže pro stejnou intenzitu by stačili třeba i 4.Ale strop a plocha mimo
osvětlovanou část bude tmavá.To by se muselo těch 12 rozmístit tak, aby
pokryli celý prostor místnosti. Ale dát 2400Kč jen za jedno světlo se
opravdu nevyplatí.

Miloš