LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Sobota Listopad 24 01:21:47 CET 2007

Vzhledem k tomu, ze ma jit o reseni, ktere pojede 7/24, bude se jen menit zatizeni, pujde mi o kazde procento ucinnosti.
Pouzit klasicke diody me ani nenapadlo, schotky vidim jako minimum, mozna zvazim i nejakou "aktivni" diodu.

PFC je dobry napad, zkusim pouzit tlumivku z PC zdroje. Dokazete nekdo porovnat o kolik je aktivni PFC lepsi  nez tlumivka a o kolik PFC zlepsuje ucinnost?

Kompenzace jaloviny, ma se tim cenu zabyvat, kdyz by elektromer mel "uctovat" pouze cinny vykon?

>Toroidni trafa maji jadro z orientovanych plechu (permaloy?) a maji velmi
nizke ztraty magnetizacnim proudem. Kupodivu nebyl velky rozdil mezi trafama
20, 36 a 50W a dokonce u trafa 50W jsem nameril mensi proud naprazdno nez u
36W. Vsechny mely od 1,6 do 2 mA a kdyz jsem zkousel kapacitou vykompenzovat
jalovinu, kleslo to tak o 20%. Takze tohle je omezeni ucinnosti pri malem
vykonu - uz pri primarnim proudu 20 mA (4,5W) ma 90% ucinnost. Pro max.
vykon je dulezity odpor vinuti, max. ucinnost bude pri mensim nez max.
vykonu. Ucinnost je hodne zavisla na tvaru proudu, nejlepši je pri
sinusovem. Pokud si vezmete usmernovac a velky elektrolyt, pujdou tam kratke
proudove spicky a ucinnost pujde do kytek. Chce to aspon pasivni PFC pomoci
tlumivky - ale kdo by se s tim delal :-)) . Pokud mate 12V a klasicke diody,
udelaji vam ztratu nejakych 15%. Chce to schotky cim na vetsi proud tim
lepsi. 30 A diody z pocitacoveho zdroje mely pri 2A cca 0,3V.
Andel