Samo-domo úsporná UPS - pro a proti?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Listopad 23 16:56:28 CET 2007

> Kdyz se tady mluvi o HDO mam takovy patecni dotaz
> Kupoval jsem elektromerny rozvadec a vsiml jsem si ze prijimac HDO je
> zapojeny pred hodinama a ma 1A jistic, myslite ze budu moct zatizit
> signaly ktere to HDO posila do domu tim amperem? a napajet tak treba
> lednici? :-)
>
> Pavel

Zdravím,
  Výstup HDO býval reléový, jak je to teď u moderních HDO, nevím, kdysi jsem
pár kusů ještě ze ZPA měl doma a bylo tam relé tuším s 1A kontaktem. To je
určeno k napájení elektroměru a stykače spotřebičů na NT (bojler, akukamna).
Já to vyřešil využitím signalizačního pomocného kontaktu toho stykače, který
ten náš má k dispozici.
  Ovšem moderní HDO už je snad někdy i součástí elektroměru, rozhodně jsem
viděl typy, které ho obsahují. Tak pak vůbec nevím, jak se ten stykač ovládá.
Asi ten ovládací kontakt vede z elektroměru.
  S pozdravem Pavel Troller