LED jako osvetleni + ucinnost TR transformatoru / PZ ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Listopad 23 12:36:40 CET 2007

Rad bych pouzil moderni LED jako orientacní, pomocné a designove osvetleni ve svem dome, v souvislosti s tim resim par otazek.

1. Mam tu lepici pasky s 18 LED, ktere lze napajet primo 12V , popripade libovolne spojovat. Netusite kdo dodava tyto pasky s bilymi LED za rozumne penize, GM je ma, ale 388Kč je trochu moc.

2. Vysoce svitive LED. Doporucte nejakeho dodavatele, ktery nabizi LED, reflektory, optiky a menice , opet za nejake slusne penize.

3. V souvislosti s tim , me napada jake je ucinnost toroidniho trafa s max odberem rekneme 100VA, jednak pri max zatizeni a pak jak se ucinnost memi s zatizenim (0-100% >? Po teto informaci prahnu jiz delsi dobu, ale nejak nemohu najit relevantni informace a nechce se mi to promerovat. Ted me mapada, pokud mam toroid s dvema vynutimi na sekundaru a vyuziva se jen jedno, ma druhe nezapojene vliv na ucinnost ?

4. Pokud by me napadlo resit rizeni vykonu LED nejakym MCU,  jak resit rizeni, reknemem 8 LED nebo LED modulu pomoci MCU? Jde mi o reseni te analogove casti tak, aby to bylo male a ucinnost byla co nejvyssi, rizeni z MCU PWM nebo  ADC.

Predem dekuji
Tom