rs232 & icq terminal ??

Ondřej Janovský ondrej.janovsky@alarex.cz
Čtvrtek Listopad 22 22:42:58 CET 2007

Dobry den,

pro komunikaci bych radeji volil jiz zminovany Jabber. Ma plne
dokumentovany protokol na bazi XML. Pokud to tedy neni na GPRS datech,
pak nevadi jeho ukecanost. Volne dostupnych zdrojaku s jeho implementaci
existuje pomerne dost pro ruzne jazyky.
Protoze jde o Open Source iniciativu, nehrozi jako u ICQ ruzne "podle"
zmeny protokolu.

Jabber protokol jsem spoluimplementoval pred lety v J2ME aplikaci
cMessenger a dalo se vystacit s malou mnozinou funkci protokolu.

U jakychkoliv IM mi ale prijde, ze bude treba nejak odfiltrovat nechtene
uzivatele. Mne dost casto naskoci komunikace typu "Ahoj, jmenuji se
Samantha a jsem strasne pri chuti ... chces si povidat?". To by mohlo
zpusobit u nekterych aplikaci "overheat" cpu :)

Kdyz jsem naposledy resil neco podobneho, tak jsme si napsali mali
servrik inspirovany IM, ale s omezenym protokolem pro login, logout a
prenos dat. Nehrozi tam nezvani uzivatele, vyzvy k autorizaci, práce s
kontaktlisty a dalsimi vecmi, zbytecnymi pro komunikaci s ruznymi stroji
a pristroji :)

OJA