[OT] Synchronizace casu ve Windows NTP protokol atd.

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Listopad 22 19:00:58 CET 2007

No nemam zkusenosti se synchronizaci pres internet, ale free ovladac z
www.meinberg.de pruzivam i u svych hodin DCF-S
http://vaelektronik.cz/dcf.htm#dcfs a chodi to pres NTP protokol. Je tam
nastavitelny Sync radius, tedy odchylka kterou to jeste dorovnava zmenou
rychlosti systemoveho casu. Kdyz je odchylka vetsi, cas to prepise a pokud
se vytvari log soubor, zapise se do nej varovani. Predpokladam ze
synchronizace pres internet by mela chodit stejne.
Andel

----- Original Message -----
From: "Jindrich Kubec" <kubecj@asw.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Cc: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, November 21, 2007 12:07 PM
Subject: Re: [OT] Synchronizace casu ve Windows NTP protokol atd.

At 09:42 21.11.2007, Pajpach wrote:
>No me to sice synchronizuje s jakymkoliv casovym serverem, vcetne tech
>predvolenych, ale po uspesne synchronizaci je cas beze zmeny. Takze kdyz
>ted
>nastavim, ze je cerven, 7:20 rano, tak po synchronizaci bude porad cerven,
>7:20 rano.

Nevim, jak NTP na windows, ale na linuxu to funguje tak, ze zmeni velikost
vteriny tak, aby 'dobehl', tj. aby byl cas stale spojity. Samozrejme, ze to
chvili trva a velke casove rozdily rovnou 'vzda'. Proto se to da udelat
tak, ze si prvni cas clovek 'spravi' rucne a zbytek uz mu doladi ntp.

Jenze jak to je na windows nevim, man jsem nenasel ;)

Offtopic: Zde bych poprosil nejakeho Win experta ;), aby mi ukazal, jak se
hledaji prostredky operacniho systemu WinXP takoveto informace. Tj. jak se
zjisti, ktera sluzba je za to zodpovedna, jak se jmenuje, kde ma nastaveni,
kde je dokumentace, jaky protokol pouziva atd.
Na linuxu mam pro ntp man, info, apropos. Na windows jsem ztracen.

Jindroush (kubecj@avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.