termoelektricky generator

Čtvrtek Listopad 22 09:13:57 CET 2007

Hehe, fakt perfektní postřeh, že asi každý jako kluk vymýšlel perpetuum mobile. Já se taky nenechal zahanbit - moje bylo v podstatě už vyřešené, zbývalo vymyslet jednoduchou drobnost...
Válec naplněný vodou a řetěz složený z pingpongových míčků na špagátě. Ten řetěz by byl svisle napnut mezi dvěma koly a jedna jeho strana by vedla skrz válec s vodou. Vztlaková síla by ty míčky tahala nahoru a celé by se to točilo jedna radost. Takovou drobnost jako vymyslet nějak tu záklopku zespodu, která by pustila míček dovnitř minimální silou a vodu tam nechala, to už jsem zadal k řešení nějakému obyčejnému zámečníkovi...

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
Sent: Thursday, November 22, 2007 12:11 AM
To: HW-news
Subject: Re: termoelektricky generator

No já to udělal ještě jednodušeji - 2 hřídele paralelní, na jejich koncích různé průměry koleček a mezi nimi napnutý motouz, jako převod do rychla pro přenos síly. No divil jsem se, proč s tím nejde skoro otočit když by se to mělo roztočit fantasticky rychle :o)

No a motor/dynamo jsem zkoušel někdy na základce asi ve 4. třídě, ale to mi táta zavčas rozmluvil (nedovolil mi sundat dynamo z jeho kola). Merkur byl druhá fáze, kde už neměla být mrzká účinnost motoru a dynama.