termoelektricky generator

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Listopad 22 06:23:07 CET 2007

>  22.11.2007, 0:04:22
>
> Ne tak zhurta pane kolego.
> O nemoznosti vytvoreni tepelneho stroje na zaklade Maxwellova demona
> dlouho nebyl zadny dukaz. Takovy stroj, pokud by fungoval by sice
> porusil zakon zachovani energie, druhou vetu termodynamickou a par
> dalsich piliru na kterych stoji moderni fyzika, ale to neni dukaz.
> Nemoznost vytvoreni tepelneho stroje na zaklade Maxwellova demona se
> podarilo prokazat presnymi vypocty teprve nedavno, pred cca 10-20 roky.
> Takze fyzika byla zachranena (prozatim). :-)

Zdravim,
  tak toto jsem potreboval vedet. Jsem preci jen starsiho data narozeni
a za doby mych studii ten dukaz jeste nebyl podan. Zrejme i ten zmineny clanek
je starsiho data, vzpominam si, ze jsem ho cetl prave behem studii na VS, coz
bylo tak pred temi 25 lety. Takze ten experiment (tusim, ze to delali
Japonci, nikoliv Rusove :-) ) zrejme fungoval jen diky dobre vire
experimentatora, nebot vira i hory prenasi, tak proc by nemohla rotovat
plynem v trubici :-).
  Zdravi Pavel Troller