termoelektricky generator

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Listopad 22 00:13:57 CET 2007

 22.11.2007, 0:04:22

Ne tak zhurta pane kolego.
O nemoznosti vytvoreni tepelneho stroje na zaklade Maxwellova demona
dlouho nebyl zadny dukaz. Takovy stroj, pokud by fungoval by sice
porusil zakon zachovani energie, druhou vetu termodynamickou a par
dalsich piliru na kterych stoji moderni fyzika, ale to neni dukaz.
Nemoznost vytvoreni tepelneho stroje na zaklade Maxwellova demona se
podarilo prokazat presnymi vypocty teprve nedavno, pred cca 10-20 roky.
Takze fyzika byla zachranena (prozatim). :-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz