termoelektricky generator

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Středa Listopad 21 23:48:46 CET 2007

>Ale teï vá¾nì: Èetl jsem kdysi (bylo to tak pøed 20 - 25 lety tu¹ím ve
>VTM, pokud se to tak je¹tì jmenovalo), ¾e ji¾ existuje nadìje na brzké
>pøekonání termodynamických zákonù.

A hned pod tim byl clanek o sovetske krave, co ma osm struku... :-)

> [...]
>Díky této funkci, pokud byla fólie v uzavøeném okruhu plynu, v nìm tento
>spontánnì proudil stále dokola. Tehdy to je¹tì nedokázalo nìèím otoèit, hlavnì
>proto, ¾e i nejmen¹í rozdíl tlaku tu fólii protrhl, ale teoretický základ
>prý u¾ byl polo¾en. Sly¹el jste o tom nìkdo od té doby (èi vùbec)? Byla to jen
>kachna, èi se nepodaøilo to prakticky uplatnit,
>nebo to má nìjaký petrolejáøský
>koncern zavøené v trezoru ? Ono kdyby to fungovalo, tak by to zøejmì skuteènì
>mìlo dokázat pøímou pøemìnu tepelné energie na kinetickou...

Trosku naivni predstava... Jako ze kdyz je to
takova malinkata molekula, tak si ji
termodynamicke zakony nevsimnou, nebo co? :-)

Takze si predstavte zaklopku s nejakym perkem,
ktera propousti molekuly plynu jenom z jedne
strany na druhou. Jaka energie bude potrebna k
otevreni toho perka? Musi byt mensi, nezli je
kineticka energie molekuly plynu, spravne? Plyn a
membrana jsou v dotyku, maji stejnou teplotu,
souhlasi? Jaka je teda tepelna energie te
zaklopky - energie projevujici se vibraci
molekul? Stejna, jako energie toho plynu. Jenze
moment - perko neni schopne vibrace teto energie
pretlacit a udrzet zaklopku zavrenou.

J. Hanzal