termoelektricky generator

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Listopad 21 21:58:59 CET 2007

----- Original Message ---------------
>  Ale teï vá¾nì: Èetl jsem kdysi (bylo to tak pøed 20 - 25 lety tu¹ím ve
>VTM, pokud se to tak je¹tì jmenovalo), ¾e ji¾ existuje nadìje na brzké
>pøekonání termodynamických zákonù. Prý existovala laboratornì vyrobená
>fólie, která se pro plyn chovala jako dioda - propou¹tìla jej jedním smìrem,
>ale opaènì ne. Øe¹eno to bylo jakousi monomolekulární vrstvou, její¾ molekuly
>byly schopny jakési "záklopkové" funkce - molekula plynu je dokázala z jedné
>strany fólie poodsunout a proniknout na druhou stranu, av¹ak zpìt to ne¹lo.

Aaaa, to mi pripomenulo Maxwellovych demoni. Vyuzivali ich vo VUVCAKu ako nocnych straznikov, ale furt sa hadali, lebo boli v (okamzitej) termodynamickej nerovnovahe... :-)

Mimochodom, niekto tu pred casom spominal "doporucenu cetbu pod stromcek" - mno, ja osobne pokladam TOTO (bratov Strugackych) za podstatne inspirujucu cetbu nez kdejake kozmologicke blaboly... Mno, proti gustu, ako sa hovori... ;-)

wek