Uspora energie

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Listopad 20 13:35:36 CET 2007

V stand-by tam zerie prud iba jedina LED napajana cez kondenzator.
W-meter ukazuje nulu. PC v stand-by, ci je v nej, alebo mimo podla
W-metra zerie rovnako 4W. Odber master zasuvky je snimany prudovym
trafom, spinaci prvok slave zasuviek je rele, ktoreho cievka je
napajana cez ten isty kondenzator, ako indikacna LED.

V druhej predlzovacke je cez kondenzator napajana "zlozitejsia"
elektronika s kompatarormi 1x LM339, snimanie odberu je na kusku
odporoveho drotu, spinanie opat cez rele. Stand-by odber tejto
predlzovacky vid prva.

Myslim, ze pre spominane pouzitie s TV atd je predlzovacka este
vhodnejsia, ako pre PC, lebo ak sa TV vypne sietovym spinacom, nebude
odoberat vobec nic, narozdiel od "skrinky" PC v master zasuvke, ktory
ma svoj stand-by odber.

..no ja mam tuto svoju master-slave predlzovacku pichnutu do dalsej s
vypinacom. V tej vypinacovej mam zapojenu este inu predlzovacku na
pajku, zdroj, a pod. Na noc a cely den, kym som v praci, vypinam
vypinac. Master-slave ma teda svoj vypinaci a setriaci vyznam len ked
nezapinam PC pri zapnutom "hlavnom" spinaci. No prepatova ochrana sa k
PC vyplati. Pred prestahovanim do terajsieho bytu bol v dome taky
rozvod, ze ked sused zapol pracku, poblikol u mna luster a PC sa
restartol... S touto predlzovackou ostalo len to pobliknutie :-)

miro

miro

http://www.yahoo.com/r/hs