termoelektricky generator

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Listopad 19 08:43:11 CET 2007

vvc> No já mám vyzkoušené že peltier 12V 5A, na jedné straně +40 (teda na
vvc> chladiči, na termočlánku asi víc), na druhé 0 po odpojení zdroje dával snad
vvc> něco okolo 2 - 3 V. Účinnost jistě nic moc, ale určitě víc než ten bazmek na
vvc> té petrolejce. Když se jich dá víc do série, možná i na tu teplou vodu by to
vvc> něco dělalo. To na té petrolejce utáhlo dokonce elektronkové rádio? Asi jo,
vvc> v 50. letech tranzistory ještě nebyly.

Dle agentury JPP měl ten ruský termočlánek až 15W el. výkonu, vyráběli
více modelů.

Tomáš