Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Listopad 18 18:25:57 CET 2007

no staci si urobit rychly hruby vypocet a clovek hned vie ci ma zmysel o
pasivnej retlanslacii uvazovat. To ze to nefunguje by som netvrdil, skor
wifi gertety nebudu mat dostatocne citlivy prijimac :-)

Uvazoval som antenu ktoru som nasiel v katalogu, sirka zvazky 17 deg,
velkost sita 42x61cm. Prva stanica po 500m, druha po 400m, vyziareny
vykon 100mW, vsetky prvky su idealne a dokonale prisposobene, nepouzil
som aproximaciu zvazku gulovou plochou ale len obycajny ihlan s plochou
zakladnou.

Prijaty vykon by bol ca. -74dBm (0.87uV/50Ohm). S realnymi komponentami
by som isiel este minimalne o rad nizsie. Takze zistit ci by to mohlo
fungovat sa da este pred tym nez sa tam dovlecie meracie auto CTU :-)
Povedat ale ze tato technika nefunguje je pomerne odvazne, na velkosti
totiz zalezi...
b.

plocha anteny	0.2688	m^2
sirka zvazku anteny	17	deg

priemer zvazku vo vzdialenosti 500m	147.8094111	m
plocha zvazku	17159.08221	m^2
hustota vykonu	5.82782E-06	W/m^2
vykon zachyteny antenou	1.56652E-06	W

vykon vyziareny druhou antenou	1.56652E-06	W
priemer zvazku vo vzdialenosti 400m	118.2475289	m
plocha zvazku	10981.81261	m^2
hustota vykonu	1.42647E-10	W/m^2

vykon zachyteny druhou antenou	3.83434E-11	W
	-74.16309555	dBm
	8.7571E-07	V