Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Listopad 18 16:06:10 CET 2007

On Sun, 18 Nov 2007, Jan Waclawek wrote:

> Mno, ten zisk je dany predovsetkym tym, kolko signalu sa "pochyta" zo
> "vzduchu". Laika ako mna napadaju vyrazy ako "ekvivalentny prierez". No
> a to sa tym sekundarnym reflektorom nevylepsi...

Myslel jsem to tak ze kdyz je v ohnisku jen ten vyzarovaci dipol tak ten
sviti vsude mozne a na tu parabolu dopadne jen cast toho co leze z toho
dipolu . Diky tomu je to taky nachylne na bocni ruseni. Kdyz tam misto
dipolu bude plechovka ktera to vyzarovani dipolu soustredi na mensi uhel
a ten omezeny svazek pujde na tu parabolu, mohlo by to mit ucinek.