Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Listopad 18 15:19:31 CET 2007

> Vy znate centralu s autostartem za 10tis? Jestli ji neprodavate, tak dejte odkaz nebo nejake parametry. Hned bych takovou koupil.
>
> H.

Zdravím,
  v případě zájmu mohu nabídnout dle mého názoru vhodnou centrálu s dynamem 48V, cca 600W, určenou pro dobíjení akumulátorů, vojenského původu. Kdysi jsem ji koupil v bazaru za 600 Kčs :-). Od té doby mi stojí na chalupě a ještě jsem ji nepoužil. Je prakticky nová. Mám k ní i 2 náhradní svíčky (jsou dost speciální).
  To dynamo má dokonce vyvedeny svorky budicího vinutí pro případné dobuzení, kdyby se samo nenabudilo, takže se domnívám, že s vhodnou elektronikou půjde zcela určitě použít jako startér. Je přímo spojeno s motorem.
  Motor by asi bylo nutno doplnit o nějaká serva, ovládající sytič a patrně i plynovou páčku, protože při startování je nutno je mít v jiné poloze než při běhu. Jinak se to, zejména za chladu, opravdu startuje jen velmi nerado. Ještě je tam dekompresní ventil, ale věřím, že to dynamo by tím protočilo i bez jeho použití. Vypnutí se dá řešit buďto elektricky v obvodu magneta nebo úplným uzavřením škrticí klapky.
  Detekci rozběhu motoru bych asi udělal poklesem proudu v dynamu - při startování bude asi brát dosti proudu a když motor zabere, ten proud podstatně poklesne (a při dostatečných otáčkách i změní směr :-) ).
  S pozdravem Pavel Troller