Re: Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Neděle Listopad 18 10:50:46 CET 2007

Stejný problém jsem řešil s parabolou a mikrofonem. Mikrofon s velkou
plochou membrány má víc signálu, ale na kmitočtech, kde je délka vlny větší
než průměr membrány, je směrový a nebere energii z celé plochy paraboly. U
té plechovky s límcem na tom budete podobně. Optimální je ozařovat celou
plochu paraboly rovnoměrně a nevyzařovat nic mimo. Mám dojem že správný
vyzařovací úhel se dociluje správným tvarem trychtýřového vlnovodu. U té
plechovky nevím, ale úhel vyzařování vždycky souvisí se ziskem.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Petr Simek" <psimek@jcu.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, November 18, 2007 10:02 AM
Subject: Re: Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

On Sun, 18 Nov 2007, Petr Simek wrote:

> Celkem 226dB (pri pouziti retranslace). Takze s antenami 30dBi (to uz jsou
> na 2.4G dost velke kravy) ziskate 120dB , pri pouziti vysilaciho vykonu 1W

Mimochodem - jeste mne napadlo - jak je to vlastne s temi antenami ktere
jsou dvojite ? Mam na mysli paraboly co nemaji v ohnisku dipol ale zase
antenu - takovou tu plechovku. Tipnul bych si, ze tam by se ten zisk mel
scitat ne ? Takze kdyby se vzala plechovka s limeckem ktera muze mit zisk
tak 14dBi a dala se do ohniska paraboly/sita 26dBi (coz neni nijak velike)
mohlo by to mit zisk 40dBi pri zachovani malych rozmeru ?