Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Simek psimek@jcu.cz
Neděle Listopad 18 09:31:17 CET 2007

On Sun, 18 Nov 2007, jan.kuba wrote:

>  Mozna dve hodne ziskove anteny do protejsich smeru spojene kabelem.
> Tezko rict, to jsme nezkouseli  ...... zkouseli jsme se prez ten  kopec
> propalit tak, ze se na obou koncich pouzil vykon 3W do 24db anten, tak
> si predstavte to ERP ( zesilovace lze koupit v CR cena byla tusim okolo
> 14000 kc, mel jsem dva kousky zapujcene)  Vubec si to neskrtlo, na
> spektraku byl v sumu  naznak nejakeho signalu a ani jsme nevedeli, zda
> to bylo to protejsi AP. Proste se to neohyba  - to prevyseni je odhadem
> 300 m ve vzdalenosti cca 3km, druha stanice je od kopce cca 12km.

No co si tak matne vzpominam - pri 2.4GHz :

Trasa  3km - utlum 40+20+20+20+9    -> 105dB
Trasa 12km - utlum 40+20+20+20+20+1 -> 121dB

Celkem 226dB (pri pouziti retranslace). Takze s antenami 30dBi (to uz jsou
na 2.4G dost velke kravy) ziskate 120dB , pri pouziti vysilaciho vykonu 1W
dalsich 30dBm . Na vystupu by pak melo byt 30+120-226 -> -76dBm . To je na
hranici pouzitelnosti . Pri pouziti vykonu 100mW budete na konci mit jen
-86dBm -> to je na hranici zachytitelnosti. Kazdopadne tak jako tak jste
mimo povolene ERP at uz do te 30dBi budete prat 100mW nebo 1W.

Pouzitim anten s dvojnasobnym prumerem (36dBi - ale to uz budou opravdu
velke plachty) ziskate 24dB na cele soustave takze v prvnim pripade
-52dBm (velmi slusne) a v druhem pripade -62dBm (uchazejici). Je treba
pocitat s tim ze tak velke anteny se nesmi ve vetru hybat, tam uz je to
skoro jak laser.