Jakna napájení ze solárních článků - problém v zimě

Petr Simek psimek@jcu.cz
Sobota Listopad 17 22:46:37 CET 2007

On Sat, 17 Nov 2007, Jan Waclawek wrote:

> Toto je predsa spotreba "nejakeho" zariadenia s blizsie nie prilis
> specifikovanymi funkciami (nemam chut sa hrabat po inete aby som to
> MOZNO zistil) skusaneho ocividne amatermi, t.j. tazko posudit, co to
> vlastne robi a co je to "klidovy stav".

Mozna neni nutne ve vsem hledat co nejvic komplikaci. Ja si klidovy stav
vysvetluju tak ze kdyz je to jen zapnute, a provozni stav kdyz pres to
tecou pracovni data. Prijde mi to logicke.

> Pan kolega Kuba ma vsak problem v ostrej komercnej prevadzke a ocividne
> nie je ziadny amater (pochybujem ze amater by prevadzkoval na takom
> spoji 3xVoIP s tym ze je to "emergency"-kriticky spoj). Ak uvadza, ze
> jeho zariadenie zerie nieco do 3W (12Vx250mA), tak to zrejme tak je a
> nie je to 4.5W, ani 5.4W.

To jiste ne, ale lze z toho predikovat nasledujici - ze to jestli zarizeni
vysila nebo ne nema na spotrebu velky vliv. Jinymi slovy - tam asi zadne
velke uspory nevydoluje.

> Mno a ja vychadzam z tezy, ze najefektivnejsie vyrobena elektrina je
> nespotrebovana elektrina...

Tohle uz jsem nekde slysel - tohle prece porad omilaji nasi zeleni kdyz
nechcou ani rozsirovat JETE ani tezit uhli :-)