Re: Jak na napájení ze solárních článků - problém v zimě

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Listopad 17 19:29:06 CET 2007

V tom odkaze co som daval je fotka. Teda fotiek je viac, ten rusky geret je ku koncu.

Trocha som este guglil na temu "thermoelectric generator", a vyzera to tak, ze tych clankov sa da ziskat hafo z roznych koncov sveta (USA/Kanada, Svedsko, Cina), ale kompletne zariadenie je skor problem; a ak ano, tak skor velke ako male (citaj: skor drahe ako lacne) - je to z ekonomickeho hladiska pochopitelne. Ako to tu uz niekto pisal, je treba si "ohlidat" teplotu horuceho konca ked sa do toho prazi z horaka, a potom aj "spracovat" vystupnu elektriku; pochopitelne k tomu pristupi aj cele plynove hospodarstvo vratane zapalovania.

Nie zeby to vsetko neslo riesit, ale ak to ma fungovat bezudrzbovo v zime v lete tyzdne a mesiace, tak to nie je ani zdaleka trivialny problem.

wek