JOB: nabidka : konstrukter HW

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 15 17:38:47 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 15.11.2007 od Zdeněk lada:

> Promiňte ale to je vidět že jste tomu vůbec nerozuměl.

To neni videt, ze jsem tomu nerozumel. To je videt, ze ty mas nazor,
ze jsem tomu nerozumel. Nazor beru, za nej se nemusis omlouvat. Ja mam
zase trochu jiny nazor.

> Pokud se totiž v dějepise trochu vyznáte, tak víte kdy se zhruba
> něco stalo a seknete se třeba o 10 let. Když spletete
> prusko-rakouskou válku a místo 1866 napíšete 1966 není vám to divné
> ,že na nás Prušáci netáhli s tanky? To mě přijde že je právě určitý
> cit který by člověk měl mít, nejenom se naučit data ale rozumět
> celému historickému kontextu doby a poučit se z něj. A tak by tomu
> mělo být i u elektroniky.

No ja to vedel uplne presne, znal jsem presny letopocet. Neni to vubec
o citu, ale o tom, ze pisu rychlou pisemku a i kdyz to umim, jsem ve
stresu, je treba nekde kolem roku 1985 a tak jsem zvykly cely rok
vsude psat 1985. To uz je jen kousicek k tomu se splest a napsat deset
letopoctu s prefixem 19 misto 18.

To prave vubec neni o tom, ze bych to neumel, ze bych si neuvedomoval,
kdy byly tanky a kdy ne. To je o tom, ze jsem to proste spletl. Znal a
spletl. Ruka psala neco automaticky. Ted je listopad a za 1,5 mesice
tu bude leden 2008. Minimalne prvnich 14 dni bude kazdy druhy clovek
psat leden 2007 misto leden 2008. Proste proto, ze cely rok piseme
cislo 2007 a je to najednou nezvyk, spleteme se, stane se to. Jsme
snad vsichni totalni blbci, ze bychom si mysleli, ze se rok 2007 bude
zase opakovat? A nebo to je jen preklep, omyl?

Melo by to tak byt u elektroniky? Technikovi se vazne nemuze stat, ze
se proste splete? Ja jsem tuhle treba na ten cerveny drat napojil
minus a na ten cerny plus. Spletl jsem se. Laser shorel a bylo po nem.
Znamena to, ze jsem tak spatny elektronik, ze nerozeznam plus od
minusu, nemam snad zakladni znalosti a cit? :-)

Vcera jsi treba napsal tuhle vetu:

Typuji že se to na vstupu bude chvat jako induktor, o indukčnosti
2*PI*f*1*10^-9

Co kdybych ti na to rekl, ze jako technik bys mel byt presny a:

1. rozeznat slovo "typovat" od "tipovat",
2. umistit spravne carku mezi slovy o nekolik slov doleva,
3. nevynechavat pismena ve slovech?

Nebo kdybych ti rekl, ze je na prvni pohled videt, ze ceskemu jazyku
vubec nerozumis, kdyz v tak jednoduche vete udelas tri chyby? Ze
nevis, co je tipovat a co typovat, no dobre, carka mezi slovy, no
dobre, tak co to vynechane "o"? Proc jsi ho vynechal? Je snad podle
toho na prvni pohled poznat, ze neznas slovo "chovat", protoze jsi na
"chovat" chybel ve skole? Chvat je prece uplne jine slovo, ma uplne
jiny vyznam nez slovo chovat. Tak jako 1966 je jiny letopocet nez
1866. A nebo jsi to psal ve spechu, tak jsi na to jedno pismenko
zapomnel uplne omylem?

PS: To te tu netrenuju z ceskeho jazyka, ale chci, aby ses zamyslel
nad svym nazorem i z druhe strany. A treba zjistis, ze to neni tak
jednoduche...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem