evolucia Was: kydy

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Listopad 13 12:47:33 CET 2007

> Z pociatocnych fluktuacii gluonovej masy po big bangu? Alebo este o
> cosi skor? Ano, veda na vsetko este teraz nema odpoved, ale preco si
> vseci kreacionisti v kazdom okamihu ludskeho poznania uz peknych par
> 1000 rokov myslia, ze poznanie je na konci? Ze sa uz na nic nove
> nepride, ze je nevyhnutne sa _prave teraz_ uspokojit s odpovedou "lebo
> nieco inteligentne kdesi mimo nas". Ved sa pozrite len za dobu Vasho
> zivota, o kolko sa poznanie posunulo a hlavne o kolko sa posunili
> moznosti badania. Keby bolo podla kreacionistov, tak uz davno nikto nic
> [...]
Jenze..
   Proc nastal Big Bang ? Proc pak gluonova masa fluktuovala a nerozprostrela
se rovnomerne ? A co bylo pred Big Bangem ?
   Bohuzel bych rekl, ze tato teorie (ktere samozrejme verim, jen beru Big
Bang jako zakonity, vyvolany prave cinnosti one Inteligence) nezodpovida
presne tolik otazek, jako vy kladete :-). Ja sam odpoved ani na jednu z techto
otazek (mych, ani vasich) neznam, ale nerikam, ze by se nemely pokladat. Jen
vsak si dovoluji male upozorneni, ze verim, ze cas je jeden z atributu mistniho
vesmiru stvoreny spolu s nim a mimo nej vlastne neexistuje. A jelikoz ta
Inteligence je mimo tento prostorocas, nelze ani rici, ze je vecna, protoze to
je casove meritko, ba nelze ani rici, odkud se vzala, protoze ta otazka se
snazi adresovat nejakou lokaci ve zdejsim prostorocase a ona z nej proste
nepochazi :-).
  Admina prosim za prominuti, jak daleko jsme se dostali od hardware, protoze
tohle je skoro cisty software :-).
  S pozdravem Pavel Troller