evolucia Was: kydy

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Listopad 13 12:09:32 CET 2007

> Ano to je moc hezky popsane. Je tam spousta veci, ktere maji dopredu dany
> rad, aby to vubec mohlo fungovat, napr. "stabilni dvojice se zacnou mnozit na
> ukor tech jednosoucastkovych..." To nemuze byt jen tak, to proste musi mit
> necim dopredu dany rad (treba diky nejak usporadanym pritazlivym silam atomu
> nebo diky cemukoliv jinemu, ale ten rad tam proste musi byt, jinak by zadna
> evoluce nemohla nastat).
>
> A ted mi dovolte (nez nas utne admin :-)) tri notoricky zname vety:
>
> Na pocatku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Buh.
> [...]
Zdravím,
  ale jisteze ano, jen je to receno ponekud "nevedecky" :-).
  Kdyz uz se to tu probira - muj "svetonazor" v jedne vete (souveti :-) ) by
znel asi takto:
  "Existuje inteligentni entita, schopna smysluplne formulovat zakladni zakony
a principy funkce tohoto sveta, pocinajic zakladnimi definicemi hmoty a energie
a konce evolucnim principem, a dale existuje zakladni neinteligentni, avsak
velice flexibilni entita, schopna vtiskovani a rizeni se vyse uvedenymi zakony,
schopna vystupovat jako hmota nebo energie".
  Tim se da dle mne vysvetlit vse, jde jen o poznani patricnych zakonu :-).
  Pokud by ta inteligentni entita neexistovala, ptam se, kde se vzaly
informace, jak ma vypadat proton, elektron ci mezon mi, proc voda ma
zrovna takovou anomalii, ktera je nutna pro vznik a udrzeni zivota ci proc
ve svete, kde entropie ma standardne tendenci stoupat, jsou stale pozorovatelne
snahy o vznik lokalnich anomalii, ktere zpusobuji jeji snizovani (coz je
jedna z hezkych definic zivota :-) ).
  S pozdravem Pavel Troller