OT: evolucia Was: kydy

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Úterý Listopad 13 11:25:09 CET 2007

Dobry den,

tak takato predstava je naozaj usmevna, podobne pouzivaju kreacionisti
na podporu svojich teorii. Typicky: vezmite sacok s kolieskami a traste
kym nevzniknu hodinky, alebo predstavte si ze vietor zafuka nad
smetiskom a vznikne Boeing 737.

Lenze, toto su priklady, ktore nepopieraju evolucnu teoriu, ale svedcia
o ABSOLUTNOM nepochopeni tejto teorie. Podla mna (aj ked netvrdim, ze ja
to chapem spravne) ten priklad podla evolucnej teorie by vyzeral takto:

Predstvte si nie kyblik, ale ocean v ktorom plavaju suciastky. Tie sa
spajaju tak, ze vznikaju stabilne dvojice ktore nieco robia. (suciastky
sa obvykle same od seba nemaju ako spojit, ale medzi molekulami existuju
pritazlive sily, vazby a pod. - namiesto elektrickych suciastok si ja
skorej predstavujem magneticke lego. Teda spajaju sa nie celkom nahodne,
ale zmysluplne). No a teraz si predstavte dalej, ze tie stabilne dvojice
ci trojice sa zacnu mnozit na ukor tych jednosuciastkovych... Takze za
par milionov rokov mate ocean plny dvojic PNP+PNP, NPN+NPN, PNP+odpor
PNP+kondenzator. Dalsi milion sa kombinuju tie dvojice. A zasa nie
celkom nahodne (teda odpor nozickou na puzdro tranzistora, ale len pekne
nozicka k nozicke). No a mate ocean polotovarov. A tie su uspesnejsie
ako dvojice, takze sa mnozia...
No neviem ako vy, ale ja uz teraz vidim, ze ten klopny obvod tu mame aj
skorej ako za par milionov rokov.

Podstatna je vsak ta myslienka, ze uspesne kombinacie sa mnozia a mnozia
a okrem toho sa spajaju len zmysluplne...

No samozrejme, ze je tu otazka, co je uspesna kombinacia (o tom ale
evolucna teoria nehovori), nezahrnuli sme sem mutacie, krizenie, ani
vzajomne kynozenie rozlicnych dvojic, mozno by dva odpory pozrali vsetky
tranzistory, takze nakoniec by mozno nevysiel klopny obvod, ale RC
filter, no ale mozno ani my ludia asi nie sme najuspesnejsi model :)

Chcel som len ukazat, ze evolucia nie je zasa uplny chaos.

Richard Balogh