OT: exkurze v ústavu fyziky plazmatu

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Úterý Listopad 13 09:59:55 CET 2007

On Mon, Nov 12, 2007 at 10:39:22PM +0100, Zdeněk lada wrote:
> Dobrý den,
>
> Pokud by to někoho zajímalo co se dělo na dni otevřených dveří , tak
> sice v letáku napsali že energie získaná fúzí bude u ITER sice  10x
> větší jak energie do vytvoření fůze dodaná, ale nepočítají se do toho
> dodatečné ohřevy a věci kolem!  Takže ITER bude mít tepelný výkon cca
> 400MW ale 400MW se do něj zhruba dodá. A při přeměně tepla  v
> elektřinu by se z něj dostalo asi jen třetina až polovina tedy
> maximálně 200MW spíše méně. Tohle mi řekl odborník co tam přednášel. A
> bude tedy muset být postaven ještě jeden prototyp, snad již s
> [...]

Dovolím si ještě jednou upozornit na seriozní článek
http://www.vesmir.cz/clanek.php3?CID=7433
z přírodovědeckého časopisu Vesmír.

Tam je v sekci "Výroba elektřiny" proveden rozbor jaderné energetiky
na několik desetiletí dopředu ve srovnání s fosilními palivy
a s obnovitelnými zdroji.

Je tam v podstatě to, co tady všichni už asi víme, ale je to podepřeno
argumentací a kalkulacemi.
--
Zito