Energetika

Tomáš Urbanec urbanec@feec.vutbr.cz
Pondělí Listopad 12 12:21:24 CET 2007

Zdravim vespolek, vetsinou se zde nijak nevyjadruju, ale neda mi to,
nejsem pres energetiku odbornik, ale vzhledem k memu pohybu po
elektrofakulte jsem par prednasek od kolegu energetiku videl...
Problem prodeje elektriny do zahranici je momentalni, tzn. nic to
nerika o nasich moznostech do budoucna, je potreba si uvedomit, ze
podle nejakych studii, jde elektrarna postavit nejrychleji! tedy
skoro teoreticky za cca 15 let!
Takze pokud dneska vyvazime, a za tri roky se zacnou vypinat stare
uhelne elektrarny v severnich cechach, tak muzeme byt treba 12 let
bez stavy, to si nikdo z laiku neuvedomuje, nebo nechce slyset...
A alternativni zdroje, z nich se energetikum jezi vlasy, protoze kdyz
pomineme diktovane vykupni ceny, tak technicky problem, ktery jejich
pouzitim vznika= neda se na vsechny alternativy spolehnout=musi byt
100% zalohovane, to znamena, ze si sice postavite treba obrovsky
vetrny park, ale nekde, navic pobliz, musi energetici postavit zdroj,
ktery 100% vykryje vsechny vypadky, navic, zadna elekrarna neni
schopna najet tak rychle, krome snad nejakych plynovych specialu,
ktere jsou drahe, ale ta elektrarna musi byt furt zapnuta,
nafazovana, nic nedodava, zere, starne a tak, takze...je to hodne
drahy spas, neda se to regulovat a pod. no nic, to jsou jenom takove
povzdechy laika, takze hezky den a mensi ucet za elektrinu
               Tommy OK2PNQ