Energetika

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Listopad 12 10:44:50 CET 2007

Nebal bych se toho. Pred 200 lety nikdo netusil, ze budeme potrebovat
tolik energie a ejhle, mame ji. Kdo by si pred sto lety pomyslel, ze
dnes bychom byli bez elektroniky v haji - tehdy to slo i bez ni a nikomu
nechybela, protoze proste nebyla (alespon ne v dnesnim pocitacovem
pojeti). Stejne tak si lidstvo poradi v budoucnu. Technologie se
rozviji, casem se treba prijde na to, jak rozumne vazat a uvolnovat
vodik a nebo se objevi neco uplne noveho. Protoze se vsechen vyvoj
trvale zrychluje, na co se drive prichazelo staleti, je dnes za
desetileti a mozna i drive. Cim vic vime, tim vice mame moznosti
objevovat nove. Pokud byste dnes pracoval s rychlosti Leonarda (ktereho
tim nechci nijak snizovat), zemrete hlady. Take se neustale prohlubuje
propast mezi lidmi kteri neco umi a lidmi, kteri neumi vubec nic a
uprostred je zaplatpanbuh par jedincu, kteri mohou veci tech chytrych
dotahovat a aplikovat.

Vysledkem je, ze obycejni lide v hospodach (a take ruzni aktivisti)
mohou resit jak energeticky prezijeme a jak to ustoji zivotni prostredi,
ale ve vysledku je to v rukach par schopnych jedincu, kterych si svet
nic moc nevazi. Kazdy zna spoustu medialnich hvezd, sportovcu atp., ale
kdo jsou Ti co jim umoznili pohodlny zivot, o tom vi malokdo. Takze ti
co jsou nejvice videt, vedi casto nejmene, ale protoze je lide znaji,
berou jejich nazory na vedomi (at uz je prijimaji, ci nikoli). Zkratka z
toho co kdo rekne v bedne, "bych si i tak z toho prd delala, velebnosti".

Nakonec tady mame v konfere cloveka, ktery by Vam o tom mozna mohl
vypravet z prvni ruky - "jak se pracuje s energii" a jaky je rozdil mezi
tim co vi "normalni clovek" a tim co vi, "ti, kteri vi". Myslim, ze
vubec nemame poneti, co lidem "kteri vedi" lita hlavou a kde vlastne s
tim jsou. Tipnu si, ze to co vidime kolem sebe a o cem se pise, je o
mnoho let pozadu proti tomu, co uz povolani vedi.

--
Jiri Bezstarosti