Energetika

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Listopad 12 10:47:59 CET 2007

> Skutecne potrebujeme vice nergie? Nemuze  vlada zakazat nasim elektrarnam
> vyvoz?

Nemůže, protože bysme pak nepotřebovali tolik uhlí, na jeho těžbu zas
tolik horníků, takže by stoupla nezaměstnanost a to vláda nechce.

> Sranda je se zelenyma, protoze alternativni energie jaksi neprichazi. Mozna
> tak geotermalni, ale to je jen otazka Islandu, Kamcatky a par dalsich
> vyvolenych (není co zavidet - zemetreseni a sopky). OSN prohlasila ze diky
> premene obili na biolih miliony lidi hladovi.

IMHO ty milióny hladověj z úplně jinejch důvodů (navíc další miliony
trpěj obezitou, což je taky zajímavej protipól).

> Dalsi moznosti je jaderna fuze, ale co jsem si dnes nasel par clanku tak se
> mluvi tak o budoucnostui vzdalene 30 roku.

Taky prej bude jednou možný použít současnej jadernej odpad znova jako
palivo - jako až někdo vymyslí tu správnou technologii, zatim to je
asi jen na papíře na úrovni vzorečku :-\

> A nebo je vse jinak a zezadu tlaci loby tezkeho prumyslu a snazi se ziskat
> zajimave zakazky?

Tak to každoopádně ;)

P.K.