Energetika

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Listopad 12 10:05:47 CET 2007

Tak jsem se dival na TV. Mluvi se o jadru, zeleni o usporach a
alternativnich zdrojich.

Skutecne potrebujeme vice nergie? Nemuze  vlada zakazat nasim elektrarnam
vyvoz?

Sranda je se zelenyma, protoze alternativni energie jaksi neprichazi. Mozna
tak geotermalni, ale to je jen otazka Islandu, Kamcatky a par dalsich
vyvolenych (není co zavidet - zemetreseni a sopky). OSN prohlasila ze diky
premene obili na biolih miliony lidi hladovi. A co vetrna energie? Jsou
aspon energeticky navratne vetrne farmy v severnim mori?
Nemci rusi jaderne reaktory a pro prenos ze severu na jih budou pouzivat
nasi a polskou energetickou sit se vsemi nasledky. Chybi jim draty.
Dalsi moznosti je jaderna fuze, ale co jsem si dnes nasel par clanku tak se
mluvi tak o budoucnostui vzdalene 30 roku.

A nebo je vse jinak a zezadu tlaci loby tezkeho prumyslu a snazi se ziskat
zajimave zakazky?
Michal Gregor