zdroj 13.8V /20A pro TCVR

pyrin pyrin@volny.cz
Pondělí Listopad 12 07:11:46 CET 2007

Na to elektronické jištění nedám dopustit, protože ten FET zachráním. Je to
podstatně rychlejší, než nějaká nespolehlivá trubičková pojistka pracující s
nespolehlivým tyristorem a pomalou zenerkou.
Nehledě na to, když náhodou odejde jen ta trubičková pojistka, tak musím
pojistku vyměnit. Takhle mi stačí buď stisknout tlačítko a nebo vypnout a
zapnout zdroj, případně to udělat automaticky po odeznění.
Reaguje mi to jak na přepětí, tak nadproud.

pyrin

----- Original Message -----
From: <vaelektronik@vaelektronik.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, November 12, 2007 2:26 AM
Subject: Re: zdroj 13.8V /20A pro TCVR

Já myslím že rozumné řešení je toroidní trafo pro halogenky, pořádné schotky
diody (třeba vytahané ze starých počítačových zdrojů) řádně předimenzované
aby měly malý úbytek. Možná by to sneslo tlumivku pro pasivní PFC. Buď do
primáru tlumivku taky vytaženou z PC zdroje nebo do sekundáru namotat něco
na železoprachový toroid. Zároveň by to mohla trochu odrušit - pro VF
oddělit od sítě. Do stabilizátoru nějaký P FET s malým odporem + zenerku a
tranzistor. Však tam nebudete honit desítky mV. Zenerku pořádně zablokovat
proti šumu! Na tom fetu moc velký úbytek nebude, proto musí být low drop.
Takže by to ani nemělo moc tpopit. Asi bych se nezabýval elektronickým
jištěním, pokud už něco odejde, FET stejně nezachráníte :-) a na to stačí
automobilová pojistka.
Anděl