Re: hledám práci

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Listopad 10 23:24:49 CET 2007

Puvodni zprava ze dne 10.11.2007 od Jiri Bezstarosti:

> Jde o to, ze vice zakazniku sezenete na to, co chteji pro sebe a pro
> svou zabavu, nez na to, co potrebuji ke sve praci.

Ano, to je pravda. Popsal jsi to dobre. V marketingu se tomuto rika
cenova rezistence. Jde o to, ze vetsina lidi je ochotna utratit daleko
vice za to, co jim prinasi poteseni, nez za to, co potrebuji ke svemu
zivotu, protoze to jim zadne poteseni neprinasi.

> Do prace totiz vetsina lidi chodi jen z donuceni a tak pokud neco do
> prace hledaji, mrknou zbezne na web, kde to je a je vyrizeno. Kdyz
> ale chteji neco pro sebe, zvazuji mnohem vice kolik to stoji,
> hledaji a stouraji, jake to ma moznosti a funkce, jak by se jim to
> hodilo do obyvaku ci auta ... zkratka nad tim premysleji a opravdu
> si daji tu praci hledat, takze muzou na webu najit i Vas, coz je v
> tom prvnim pripade mene pravdepodobne ;).

Coz o to, ze by hledali a stourali. Vetsina lidi je hlavne ochotna
zaplatit vice za to poteseni. Jinymi slovy, v obchode s potravinami
bude vetsina lidi hledat ty nejlevnejsi potraviny (vsak chleba jako
chleba), ale pak si k tomu jidlu koupi drahou lahev whisky nebo
dobreho vina... a hlavne si zaplati super dovolenou. Protoze z chleba
nic nemaji, ale ta dovolena, to je neco.

Ja mel treba zakaznika, ktery jako majitel firmy se cukal na 100 tisic
za software, ktery byl jeho vyrobnim nastrojem, ale domu si koupil
televizi za 60 tisic, ktera byla tak velka, ze se na ni ani nemohl
poradne v tom malem byte koukat :-)

Nicmene da se s tim leccos delat. Tohle se da prekonat pomerne snadno.
Jak, to si ale necham pro sebe a pro sve zakazniky, kterym zvysuji
prodej.

> Ale uz toho necham. Jak jsem sam uz napsal, stale se ucim, udelal
> jsem i dost chyb, nekdy nedelam co vim, ze bych delat pro ziskani
> zakazniku mel a nebo mel delat jinak a ona je to vubec docela veda,
> vedet jak na to ;).

Ona to neni ani tak veda, jako je potreba vetsinou zmenit pohled na
svet. Divat se ocima zakazniku a ne ocima prodejce/obchodnika/vyrobce.
To vetsina firem neumi nebo nechce.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem