hledám práci

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Sobota Listopad 10 22:45:05 CET 2007

A jeste si dovolim jednu poznaku o tom, co zakaznici chteji, coz souvisi
s tim, jak je ziskat (sam se to stale ucim).

Jde o to, ze vice zakazniku sezenete na to, co chteji pro sebe a pro
svou zabavu, nez na to, co potrebuji ke sve praci. Do prace totiz
vetsina lidi chodi jen z donuceni a tak pokud neco do prace hledaji,
mrknou zbezne na web, kde to je a je vyrizeno. Kdyz ale chteji neco pro
sebe, zvazuji mnohem vice kolik to stoji, hledaji a stouraji, jake to ma
moznosti a funkce, jak by se jim to hodilo do obyvaku ci auta ...
zkratka nad tim premysleji a opravdu si daji tu praci hledat, takze
muzou na webu najit i Vas, coz je v tom prvnim pripade mene
pravdepodobne ;).

Vemte si treba hloupe mobily. Ke sve praci vetsina lidi potrebuje moct
zatelefonovat a tim to vlastne konci. Ale kolik lidi si koupi obycejny
mobil, ktery umi minimum, ktere by stacilo k praci (a jeste by mel
vyhodu, ze vydrzi nabity tyden) a kolik lidi si koupi mobil, ktery muze
bezvadne hrat hry atd. atp. ? Z toho je jasne, ze samotna prace vlastne
nikoho jinak nez z donuceni nezajima a mnohem vice lidi si koupi
absolutni pitomost, misto aby koupili neco duleziteho do prace. Pokud
budete produkovat oboji (jak blbosti pro zabavu, tak veci treba pro
prumysl), je vetsi sance, ze si na Vas vzpomene nekdo, kdo od Vas uz
nekdy koupil sice moc hezkou, ale z uzitneho hlediska s odpustenim
pitomost (pokud se za uzitecnost nepocita zpusobena radost).

Ale uz toho necham. Jak jsem sam uz napsal, stale se ucim, udelal jsem i
dost chyb, nekdy nedelam co vim, ze bych delat pro ziskani zakazniku mel
a nebo mel delat jinak a ona je to vubec docela veda, vedet jak na to ;).

--
Jiri Bezstarosti