RE: Energetická úspornost

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Listopad 9 22:04:07 CET 2007

On Fri, 9 Nov 2007, Dusan Dolezal wrote:

> taky neco zbasti. Nedavno jsem videl > reklamni letak na plasmove TV kde
> jednim z hlavnich argumentu proti LCD byla prave nizsi spotreba u te plasmy.
>
> Ha ha, to jako myslite vazne, nebo si delate, s prominutim, prdel? Ohledne
> spotreby LCD versus plasma se docela vedou diskuse, ktere ne vzdy maji
> jednoznacneho viteze, protoze spotreba LCD je vicemene konstantni a u plazmy
> hodne kolisa podle toho co se zrovna zobrazuje. Ale prakticky ve vsech
> testech ma plazma u srovnatelnych uhlopricek spotrebu prece jenom vyssi.

Bla bla - nejak se Vam to pomichalo. Psal jsem ze nevidim velkou usporu
mezi CRT a LCD . V praci mam 19" LCD NEC zere kolem 60W , doma mam 19" CRT
Samsung zere kolem 80W . Ja tam zadnou velkou usporu nevidim.

> Co mne ale pobavilo je to, ze tomu tak verite, dyt to je skoro neuveritelne
> co jsou schopni do tech letaku napsat, jen aby povesili kupujicim poradny

Nevim kde jste z toho vycetl nejakou viru, jen konstatovani ze u LCD sviti
lampa porad. A co se tyce toho porovnani uspor LCD x plazma - tak mne
prijde logicke uz z principu ze neco co sviti porad naplno asi bude vic
zrave nez neco co sviti jen podle modulace (pri stejne jasnem vystupu).