Re: MGF pásky

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Listopad 9 21:43:21 CET 2007

Asi záleží co měl ten pán k dispozici a na co byl zvyklý. Jestli si moh
vybrat mezi magneťákem a minidiskem případně nějakým kapesním reportážním
MP3 nahrávadlem, ten magneťák je zrovna na tohle o dost lepší. Půlstopý
záznam 38 cm/s nemá chybu a když se nenahrává ve studiu (není tam úplné
ticho), i ta 19 je vyhovující. Rafička ohnutá o zarážku (při ojedinělé
signálové špičce) sice znamená pořádné zkreslení, ale na rozdíl od digitálu
je to přirozené a poslouchatelné. V beatu se při vícestopém záznamu záměrně
přebuzovaly bicí, aby měly plnější zvuk. Ale pokud bych si měl vybrat mezi
magneťákem a datkou (která je dnes jako větší volkmen), neváhal bych. I
kdybych si to "měkké" zkreslení měl nasimulovat dvěma ledkama paralelně k
lince - posluchač stejně houby pozná :-)) A ještě jinak - dobrý magneťák má
odstup něco přes 70 dB a vždycky to stačilo. Digitál má skoro 90, ale pak se
trápíte tím že tam místo neutrálního šumu slyšíte i věci, které tam nepatří.
Co je potom lepší? :-))
Anděl
----- Original Message -----
From: "J. Polivka" <jpolivka@mbox.vol.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 09, 2007 10:32 AM
Subject: Re: MGF pásky

Asi pred rokem jsme nataceli detsky soubor v jednom kostele za Prahou a byl
tam nekdo z rozhlasu a natacel na dobry mikrofon na stojanu a magnetak taky
nebyl zrovna z bazaru. Pasky porad zijou.
Jindra Polivka

:-)))  Kdo asi u nas jeste pouziva magnetofony? Jako aktivni clen Ceskeho
fonoklubu http://fonoklub.wz.cz jsem pouzival magnetofony hodne, dokonce
jsem zaznamy na paskach strihal a lepil (profici tvrdi ze to na 19 cm/s
nejde, amateri rychlost 38 nemeli). Nevim odkud jste, ale zkuste navstivit
nektere regionalni studio C. rozhlasu. Strihalo se vsechno, kazda reportaz a
nepredpokladam ze by ten material vyhodili. Spis ti mladi nebudou vedet co
to je :-)) Kdyz jsem cca pred 8 lety jezdil na fonoklubove souteze jeste s
magnetakem, dochazela mi lepici paska a zrovna jsem mel cestu do Usti n.L,
hledali ji kdesi ve sklepe ... a nasli.
Andel