Energetická úspornost

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Pátek Listopad 9 10:21:09 CET 2007

On Fri, Nov 09, 2007 at 10:01:48AM +0100, HW CNCnet.info wrote:
> Tak jste mne donutil vytahnout horkovzdusnou pistoli (taky fen - ma to
> jen dve rychlosti) s deklarovanou spotrebou 1500W maximalne.
>
> Na plny vykon to ukazuje 1473W a na ten snizeny 1032W. Nevidim duvod
> proc tomu neverit.
>
> Mimochodem i u tech pocitacovych veci to odpovida stitkovym hodnotam co
> jsou na spotrebicich uvedeny. Napriklad 17" CRT bere dle toho meraku 73W
> a na stitku je uvedeno 75W. Stejne tak kdyz jsem do serveru pridaval
> druhy disk tak se zvedla spotreba o 10W co mi prijde naprosto
> realisticke cislo. Zdroj v serveru ma PFC.

			^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To je asi podstatne.

Dobra, zkusim doma vyndat wattmetr ze skryse na vanocni darky,
protoze nejlepsi je si darek koupit sam, ze? :-) a provedu neco
prokazatelnejsiho. Abych nemusel rozebirat ten fen, vezmu 500W halogenku
a zkusim zmerit prikon normalne a pres diodu a uvidime. Ale kdyz to
pisou i v navodu...

Ale nerikam, ze ten merak je uplne na nic. Jestlize mate zdroj s PFC,
tak se to zrejme bude dost blizit realite. Problem je v tom, ze ten udaj
proste nelze brat bez rozmyslu, ale je nutno zvazit co merim...

Tedy u malych spinanych zdroju jako maji treba LCD se mozna PFC moc
nepouziva, nebo ano? Pak bych treba mereni LCD panelu uplne neveril.
--
Zito