Energetická úspornost

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Čtvrtek Listopad 8 21:12:17 CET 2007

Pred nedavnem jsem zde psal o tom, ze jsem nahradil stare PIII na 700MHz
v domacim serveru za desku Asus M2A-VM s celkem slusnou integrovanou
grafikou, 2x512MB RAM na 800MHz, SATAII diskem 160GB a IDE diskem 200GB,
CD-ROM, CPU AMD Athlon 64 X2 BE-2350 jadro Brisbane a zdroj Fortron

Nyni uz to ma neco odbehano a prumerna spotreba ve funkci domaciho
serveru (jedou odtud veskera data pro tri stanice doma), mail serveru a
  webu (bezi zde tri domeny) je 51W. Stary server bastil o 5W vic.

Deska ma vsechno pasivne chlazene a na CPU je original chladic od AMD
sice s vetrakem, ale pri 900ot/min ma CPU teplotu 29stC takze jej asi
brzy odpojim. Jedine co topi je chladic chipsetu jinak vse na bezne
pomery v PC chladne.

Myslim, ze je to vyslovene vydarena sestava s malou spotrebou a naprosto
ticha pri spickovem pomeru cena/vykon. Navic deska je mala takze idealni
pro male stanice na stul.

Radek Vicek