Energetická úspornost

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Listopad 8 21:03:20 CET 2007

On Thu, 8 Nov 2007 kral.j@centrum.cz wrote:

> Rád bych požádal přítomné na názor k následujícímu tématu. Jde o
> realizaci počítačové učebny s ohledem na co nejmenší energetickou
> náročnost. To porovnání je se současným, poněkud historickým stavem.
> Výměna CRT monitoru za LCD je jednoznačně přínosem. Hlavně jsou

Proc myslite ze LCD je o tolik lepsi nez CRT ? Ty osvetlovaci lampy
v LCD taky neco zbasti. Nedavno jsem videl reklamni letak na plasmove
TV kde jednim z hlavnich argumentu proti LCD byla prave nizsi spotreba
u te plasmy. U LCD sviti porad lampa naplno..

> dohledatelná data. S vlastním počítačem už je to složitější, protože
> jeho spotřeba je samozřejmě závislá na zpracovávané úloze. Firma, kde
> jsme to poptali nám nabídla CPU Intel Core 2 Duo E4500E. Jenže kámen
> úrazu je, že k tomu nechce říct cokoliv konkrétnějšího než že "je to
> úsporné".  Před časem jsem měl v povědomi, že AMD méně topí tedy je
> úspornější. Jsou ale nějaké vlastní aktuální nereklamní zkušenosti?

Tohle zavisi na spouste faktoru, rekl bych ze tohle nema cenu resit. Lepsi
zpusob je zapujcit si uvazovane PC na zkousku (nebo zajit k dodavateli
at ho predvede) a to pekne s wattmetrem a merit - kolik to zere kdyz
je vypnute, kdyz spi, kdyz bezi ale nic nedela a kolik kdyz jede procesor
i disk naplno.

Mozna ale zjistite ze rozdily budou par W a ze to nestoji za to resit
kdyz ty pocitace nejedou 24x7 a nejsou jich stovky..