měření krátkých časových intervalů

Zdeněk lada zdenek023ster@gmail.com
Čtvrtek Listopad 8 15:03:27 CET 2007

Dobrý den,

Zajímalo by mě jak je u dnešních moderních čítačů vyřešeno měření
krátkých časových intervalů.
Například zde:
http://www.pendulum-instruments.com/Assets/pd/pd_CNT-81_81R.pdf

Výstup normálového kmitočtu je 10MHz, přesto lze měřit časové
intervaly mezi kanály A a B už od 50ps. Jak je to dělané? Myslel jsem
že časový interval se měří způsobem že se napočítá počet impulzů z
interního normálu, dokud je hradlo otevřeno. Hradlo je otevřeno
kanálem A a uzavřeno kanálem B. Například u BM640 se normálový
kmitočet násobil na 100MHz a bylo možné měřit s rozlišením 10ns.
Násobí zde normálový kmitočet ještě výše, nebo je to dělané jinak?
Zajímá mě to z hlediska přesného měření fáze dvou signálů vyšších
kmitočtů.

Zdeněk